Följ mig på Spotify!

tisdag 7 september 2021

Konsert på hemmaplan m.m.



22/9 ger jag en liten konsert i Mörrums kyrka kl 19.
Det blir några egna låtar och låtar av artister som influerat mig under årens lopp. ”My way” kom vi fram till att kalla konserten, jag och Mörrums eminente organist Marco Bonacci, som bokat mig.
Har du en önskelåt, så skriv den i kommentarsfältet! Jag lovar inte att jag framför den, men jag lovar överväga det. Varmt  välkommen dit!

Uppdatering: Plats måste bokas genom att ringa 
0454 59400 på vardagar kl. 10–12 fram till och med konsertdatum 22/9.

Tillbakablickandet, som jag brukar ägna mig åt, ger mig denna gång fina minnen från spelande, t.ex. på syrrans bröllop i mitten av augusti. Wow, vilken fest det blev! Kul att spela med nära och kära var det! 
Ett fint minne är också spelningen under Nässelfrossan i Fornebodastugan, Kyrkhult. Härlig publik önskade härliga låtar.
I helgen som gick var jag med och samlade in över 50.000:- till utescenen i Mörrums Folkets park när det anordnades konsert på densamma. Riktigt skoj var det att lira i flera olika konstellationer, t.ex. med Windahl och Loorentz när vi hyllade nyligen bortgångne Mikis Teodorakis i En sång till friheten. (Se klipp och bild ovan!)

Jag kommer för övrigt att spela en annan låt av Teodorakis på konserten 22/9.

Om några veckor kommer en film med musik från flera olika håll i Karlshamns kommun, både geografiskt och stilmässigt, att publiceras på nätet. Det är Pro Musica som producerar den, lett av Jan Wallin, som tillsammans med mig framför Something av George Harrison i filmen. (Bilden högst upp, tagen av Jan W, är från den inspelningen).

I mars blir det premiär för Fiskaren och Gud, en musikal av Ulf Fembro, med mig i huvudrollen. Inspirerande som attan ska det bli att spela musikteater igen. Det har jag inte gjort på många år! Mer om det i kommande inlägg.

Kram så länge❣️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar